Algemene voorwaarden

Organisatoren van BendeFestijn alsmede medewerkers Abdijhof Mariënkroon kunnen niet verantwoordelijk en/of aansprakelijk worden gesteld voor vermissing, diefstal en/of schade in welke vorm dan ook aan producten, personen of locatie, voor, tijdens en na het BendeFestijn. Standplaatshouders zijn verplicht zelf zorg te dragen voor verzekering van hun eigendommen en hun aansprakelijkheid jegens derden. Schade toegebracht aan gehuurde kramen komen voor rekening van de standhouder.

Annuleren

Natuurlijk gaan we er niet vanuit dat u deelname aan BendeFestijn gaat annuleren, maar toch kan er zich een situatie voordoen. Onverhoopt toch annuleren, dan geldt:

  1. De overeenkomst van deelname kan niet door de deelnemer eenzijdig worden gewijzigd of ingetrokken. Dit dient altijd schriftelijk worden aangegeven en is pas geldig bij goedkeuring door organisatie BendeFestijn.
  2. Indien de deelnemer door bijzondere omstandigheden verhinderd is,  kan alleen middels een schriftelijk verzoek aan de organisator een aanvraag tot annulering ingediend worden.
  3. Periode Kosten (% van totaalbedrag)
    Tot twee maanden voor BendeFestijn 2025 0%
    Twee maanden tot één maand voor BendeFestijn 2025 25%
    Één maand tot 14 dagen voor BendeFestijn 2025 50%
    Binnen twee weken voor BendeFestijn 2025 100%
    Geen afmelding, niet komen opdagen en/of landgoed vroegtijdig verlaten 100% + 100% borg
  4. De organisator stuurt de deelnemer altijd een schriftelijke bevestiging van de boeking en van annulering.
  5. Let op: ook bij een last-minute annulering door ziekte (Corona valt hier ook onder) dienen de volledige kosten voor de reservering betaald te worden. We raden u aan zelf een annuleringsverzekering af te sluiten.

U mag voor passende vervanger zorgen, mits u dit overlegt met organisator BendeFestijn; dit wordt altijd schriftelijk bevestigd door beide partijen.

Afval

Ingevolge een gemeentelijke verordening dient u zelf uw bedrijfsafval mee terug te nemen of gescheiden te deponeren in de daarvoor bestemde afvalcontainers (info ontvangt u uiterlijk bij aanvang opbouw BendeFestijn).

Betaling

De factuur dient minimaal 2 weken voorafgaand aan BendeFestijn 2025 betaald te zijn. Is dit niet het geval: dan ontvangt u geen deelnemerskaarten, wat toegang geeft tot het landgoed Mariënkroon
Contante betalingen of betalen tijdens BendeFestijn is niet mogelijk.

Borg

Bij uw reservering wordt € 50,- borg opgeteld die u terugkrijgt wanneer u de voorwaarden hebt opgevolgd en niet bent blijven overnachten. De(resterende) borg wordt uiterlijk 10-06-2024 per bank terugbetaald.Deelname 1 dag

Deelnemen voor één dag is niet mogelijk, tenzij u zelf voor standhouder zorgt met passend product /dienst en dit voorafgaande aan het BendeFestijn overlegt met organisator BendeFestijn; dit wordt altijd schriftelijk overlegd door beide partijen en schriftelijk bevestigd door organisator BendeFestijn.

Diversen

Maakt u tijdens de markt gebruik van gasflessen of ander brandbaar materiaal, dient u bij aanmelden dit schriftelijk aan ons door te geven en zich te conformeren aan de daarvoor gestelde wettelijke voorschriften. Om de veiligheid van u, uw collega standhouders en onze bezoekers te garanderen, bestaat de mogelijkheid dat de brandweer de naleving hiervan controleert. Stichting Bende van de Witte Veer en locatie Abdijhof Mariënkroon kan niet aansprakelijk gesteld worden voor schade aan en diefstal van de bezittingen van de deelnemers, dit komt geheel voor uw eigen rekening.

Electra-gebruik

Per standplaatshouder die tegen betaling stroom aangevraagd heeft is één aansluiting van 220 volt (voor lampjes) beschikbaar. Dit wordt uitsluitend door organisatie geleverd en aangesloten.

Geestverruimende middelen en alcohol

Het gebruik van alcohol of geestverruimende middelen door standplaatshouders wordt tijdens openstelling voor publiek op het BendeFestijn niet getolereerd. Nadat het landgoed voor publiek is gesloten mag er genuttigd worden, mits niet zichtbaar onder invloed te verkeren.

Historische aard van BendeFestijn

BendeFestijn is van historische aard van ca.de jaren 1400-1800. Belangrijk dat dit zichtbaar is in alles; (o.a. kraam, producten, diensten en kledij). Bij twijfel of vragen neem gerust contact op voor overleg.
Eventuele kledinghuur mogelijk bij o.a. Toneelzolder ONA (Drunen) of Toneelzolder Oosterhout.

Huisdieren

Honden zijn toegestaan mits het hulphonden zijn. Hulphonden dienen zichtbaar een tuigje te dragen.

Meerdere kramen en andere items

Prijzen zoals aangegeven gelden voor 1e kraam of grondplaats; voor elke 2e, 3e en 4e kraam/plaats komt er 50% (per kraam/plaats) ten opzichte van de 1e bij. Dit geldt niet voor overige items. Max 4 kramen voor 1 product/dienst te boeken. Standhouder kan alleen voor zichzelf reserveren en boeken; behalve bij deelname op 1 dag ipv 2; dan kan de andere dag door 1 andere standhouder worden ingevuld; mits vooraf aangevraagd.

Omschrijving aanbod koopwaar en handel

Op het inschrijfformulier dient u een duidelijke omschrijving aan te geven van het aanbod van uw koopwaar, handel en/of ambacht. Het afwijken van het omschreven aanbod tijdens het BendeFestijn kan leiden tot de verplichting van gehele of gedeeltelijke ontruiming van de standplaats, zonder teruggave van gelden en borg. Stichting Bende van de Witte Veer tolereert geen illegale handel op de markt. U dient zich bewust te zijn voor welke artikelen u documentatie nodig heeft en bij zich draagt tijdens het evenement BendeFestijn, als u zich inschrijft.

Opbouw- en afbouw tijden

U heeft voorafgaand aan de markt op zaterdag van 7:00u tot 9:00u de mogelijkheid om met auto het landgoed op te gaan en uit te laden. Auto dient uiterlijk 09:00u van het landgoed af te gaan om op aangewezen plaats geparkeerd te worden; behalve als u een parkeerkaart heeft aangekocht, dan kan bij bezoekers geparkeerd worden. Dit geldt alleen voor auto’s; niet voor trailers, campers e.d.; die kunnen alleen geparkeerd worden op tegenovergelegen industrieterrein. Van 11:00u tot 21:00u gaat zaterdags de poort open voor publiek, op zondag van 10:00u tot 18:00u. Vanaf 30 minuten na sluiting van de markt op beide dagen tot 23:00u diezelfde dag heeft u de mogelijkheid met auto bij uw plek om weer af te breken/ af te sluiten en het landgoed te verlaten.

Op- en afbouw en bevoorrading van stand en/of plek

Het BendeFestijn vindt plaats op landgoed Mariënkroon met bosgrond, bospaden, grasveld en verharde grond. In principe mag er niet over het grasveld worden gereden; behalve met steekwagentjes, trolleys en bolderkarren. Uitsluitend wanneer aangegeven door terreinmanager ter plaatse mag voorzichtig het gras bereden te worden met andere voertuigen.

Organisatie BendeFestijn

Het evenement BendeFestijn wordt georganiseerd door Stichting Bende van de Witte Veer op landgoed Mariënkroon te Nieuwkuijk.

Overnachting bij locatie Abdijhof Mariënkroon

BendeFestijn 2024 wordt gehouden op het landgoed van Abdij Mariënkroon (en Kasteel Onsenoort) waar de gemeenschap Focolare woont. Alle deelnemers en bezoekers aan het BendeFestijn zijn gehouden zich als gast te gedragen op en in omgeving van dit landgoed. Zij hanteren rusttijd van 23:00u-07:00u. D.w.z. binnen 20 meter afstand rondom de gebouwen dient het dan stil te zijn en vuur op gehele landgoed uiterlijk gedoofd om 00:00u.

Historisch uitziende tent: Overnachten kan met een historisch uitziende tent bij uw stand, in overleg met terreinmanager; mits dit andere standhouders niet negatief beïnvloed en wanneer dit niet het zicht ontneemt tov theater en kasteel en abdij, of in uw stand. Deze tent kan indien gewenst gedurende het BendeFestijn blijven staan.
Niet-historisch uitziende tent: kan opbouwt worden, na sluiting voor publiek op die dag, op aangewezen plaats. Deze dient uiterlijk 8:00u de volgende ochtend opgeborgen te zijn.
Indien je niet overnacht: Totaan het BendeFestijn behoudt u de mogelijkheid te kunnen blijven overnachten (dit bleek bij de afgelopen editie wenselijk). Een aantal standhouders komt uit de omgeving van de locatie waardoor zij niet zullen blijven slapen; andere standhouders willen wel overnachten. We vinden het danook terecht dat kraamhuurders niet hoeven te betalen als ze niet zijn blijven overnachten. Om 23:00u sluit de poort; op za. 1 juni tussen 21:00u en 23:00u dient u zich met handtekening af te melden bij terreinmanager indien u niet blijft overnachten en u het landgoed verlaat of dat u een abdijkamerboeking kunt laten zien. Anders dienen we € 15,- p.p./nacht incl. toeristenbelasting en incl.btw, te innen via borginhouding. Op zo 2 juni kunt u niet overnachten op buitenterrein (uiteraard wel in abdijkamer).

Geef zsm per mail aan als u wil blijven overnachten zodat wij zoveel als mogelijk rekening kunnen houden met goede tentplaatsing. U dient te aller tijden aanwijzingen van terreinmanager op te volgen.

Standhoudersinformatie

Uiterlijk 1 week voordat het event start ontvangt u de plattegrond, aan- en afmeldinformatie tijdens BendeFestijn alsmede hoe u bij uw stand komt.

Standplaatshouder

Een standhouder is ieder die zich als zodanig heeft aangemeld bij Stichting Bende van de Witte Veer voor het BendeFestijn, voorwaarden en reserveringsoverzicht heeft ondertekend, volledig heeft betaald en hiervoor een akkoord voor een standplaats heeft ontvangen. Voor deelname op ons evenement is een WA-verzekering verplicht.

Standplaatsen

De tekst ‘Standplaats’ omhelst in deze voorwaarden de op het reserveringsformulier afgesproken items als: ‘kraam’, ‘eigen tent of kraam’, grondplek of re-enactment/LARPplaats.
Voor het opbouwen meldt u zich bij de organisatie en krijgt u de locatie voor uw standplaats toegewezen. Beslissingen van de organisatie zijn bindend. U verplicht zich de ingenomen standplaats te handhaven tot het einde van het evenement. We trachten zoveel mogelijk rekening te houden met de wens van onze standhouders bij het indelen van het terrein van het BendeFestijn.

Toegangskaarten bij bestelling standplaats

De door u gekozen VRIENDENtoegangskaarten en WEGGEEFtoegangskaarten op het reserveringsformulier zijn alleen om toegang te verschaffen tot het BendeFestijn tijdens openstelling voor publiek, niet voor overnachting. De HULPtoegangskaart is om toegang te krijgen tijdens openstelling EN voor eventuele overnachting in eigen tent tijdens het BendeFestijn. De kosten zijn, net zoals voor standhouder, € 15,- p.p./nacht incl. toeristenbelasting en incl.btw,te innen via borginhouding. Afmeldregels indien niet overnacht wordt, zijn idem als voor standplaatshouder. Deze kaartjes worden toegezonden wanneer u 100% van de volledige factuur heeft voldaan. Mocht u onverhoopt de reservering/huur van kramen/items cancellen dan houden we € 5,-/verzonden kaartje in van de borg. Het overige geld storten we volgens cancelvoorwaarden terug.